Traže se kvalitetni dobavljači

Na trećoj po redu SEE Automotive konferenciji, koja se ove godine po prvi put održala u Novom Sadu, okupilo se više od dvjesto sudionika iz sto tvrtki iz sektora automobilske industrije. Na konferenciji su bili prisutni eminentni proizvođači automobilske opreme te predstavnici najvećih kompanija iz sektora automobilske industrije poput BMW-a, Fiata, Volkswagena, Federal Mogua, Grammera, Boscha, Magne i drugih. Sudjelovali su tako gospodarstvenici iz Srbije, Mađarske, Rumunjske, Bugarske, Hrvatske, Makedonije, BiH, Slovačke, Grčke i Turske.

Konferenciju su organizirali Automobilski klaster Srbije i Fond za podršku investicija u Vojvodini u cilju pozicioniranja regije Jugoistočne Europe i povezivanja dobavljača i proizvođača automobila kojih je na tom tržištu sve više.

„U našoj je regiji relativno prihvatljiva cijena radne snage s jedne strane, a s druge smo pak strane blizu velikih europskih proizvođača automobila koji su uočili prednosti zemalja iz ove regije, s obzirom na iskustvo i tradiciju u proizvodnji autoopreme i dijelova. Proizvođači opreme za automobilsku industriju u našoj su se regiji približili visokim standardima tako da poznati proizvođači automobila iz Europe sve manje koriste dobavljače iz zemalja Dalekog Istoka. Europa se želi pozicionirati ne samo kao vodeći proizvođač automobila nego i opreme za automobilsku industriju.“, izjavio je Toni Štambuk, voditelj prodaje za FCA Grupu i EU tržište u AD Plastiku.

U posljednjih 16 godina u Srbiji vrijednost stranih investicija iznosi oko 25 milijardi eura, od čega je 10 posto investicija u autoindustriju. Većina tih investicija je realizirana zbog odluke velikih proizvođača automobila da presele dio svog poslovanja u ovu regiju.

Na konferenciji je istaknuto kako su prednosti ove regije geografski položaj, kvalificirana radna snaga, prihvatljivi troškovi logistike, fleksibilnost i motiviranost, dok se kao nedostatak istaknuo mali broj lokalnih kompanija i nedovoljno korištenje modernih tehnologija.

Sudionici su govorili o trendovima u autoindustriji pa su tako proizvođači govorili o inovativnosti koju traže od svojih dobavljača i suradnji koja se treba temeljiti na povjerenju i partnerstvu. Jedan o glavnih ciljeva europskih proizvođača automobila je do 2020. godine smanjiti težinu vozila za 25%, a sve u cilju smanjenja emisija CO2.